Forever F.I.T

Forever F.I.T

lørdag den 24. maj 2014

Grønne klat brød..

I dag ville jeg så prøve kræfter med de grønne fladbrød, fra frksveske'sblog, men fandt ret hurtigt ud af at jeg ikke havde, alle de samme ingridienserne som hun havde valgt at putte i sine grønne fladbrød.
Derfor måtte der lidt kigges skuffen med nødder og andre sjove ting.
Der fandt jeg så pistagenødder istedet for solsikkefrø, det fungerede ganske, godt og så holdet jeg mig jo og så i det, grønne tema..
Her ses så resultater, har smagt dem og de smager, ganske godt..






Grønne klatter:

Spinat:En håndfuld eller to alt efter egen ønske
Broccoli: 1 stk. Broccoli
Pistagenødder: 1dl.
1dl. Hasselnødder
Hørfrø: 1.dl
Æg : 3 stk.
Salt  efter smag
Loppefrø skaller: 2 spk.


Nødder og kærner  kommes i en blender og hakkes fint, broccoli og spinat ( skylles godt)kommes i foodprocessoren sammen, med kærner og nødder og loppefrø skallerne,det hele blendes sammen og æggen kommes i tilsidst..
Derefter sættes klatter på en bageplade, med pagepapir, klatterne skal have 20-25 min ved 170g.

Kan spises med alt mulig pålæg.. God erstatning for brød..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar