Forever F.I.T

Forever F.I.T

mandag den 26. maj 2014

Mandag morgen


Sidder her mandagmorgen og tænker på hvordan, min kost har forandret sig over det sidste halvår, og hvordan mit humør stille og roligt er begyndt at komme tilbage..
Når jeg selv kan mærke at jeg er blevet mere glad og at jeg er begyndt at skrald grine igen så, må der altså have være noget galt. Når jeg ser tilbage så, tror jeg simpelt hen at maden at haft et voldsomt greb i mig. Konstant dårlig samvittighed over at spise noget forkert, og efter manges mening, for fedt eller for sødt. Jeg har prøvet at leve efter så mange kurer eller livsstile, kald det hvad du vil. Havde for 8-10 år siden stor succes med de danske Vægtkonsulenterne, tabte vel .omk. 12 kg. Og det var en super livsstil i lang tid, men kørte fast i alle de grøntsager og nok også i alle de regler om hvad man må, ikke må og at  man skulle have specielt mad med når man skulle i byen.
Har surfet rundt på nettet og prøvet rigtig mange ting, uden den store effekt. Hørte så om LCHF for godt og vel 1 år siden prøvede dengang, men syntes simpelthend at det lød helt vanvittigt og uden for normal videnskab at man skulle kunne tabe sig ved denne kost.. Vi spiste kosten i et stykke tid og familien var henrykte, så lækker mad, med fløde saucer og alt det "forbudte" jeg blev usikker og valgte så at droppe denne livsstil. hørte så fra mange andre at de havde tabt sig stille og roligt over tid, og at der var andre side gevinster som,Feks. Bedre humør og stabilt blodsukkeret.. Alt i alt er rigtig god investering.
Tænkte så igen, når skidt pyt det kan jo ikke skade at lade det komme på en prøve i 3 mdr. startede så for omkring godt og vel 3 måneder siden og kan kun sige at jeg et par gange har været itvivl,  men har holdt skruen i vandet. kan nu mærke stor forskel, har ikke noget konkret vægt tab da jeg nægter at veje mig da jeg ikke igen vil være en slaver af vægten, tøjet siger alt, og jeg kan jo se at jeg stille og roligt kan finde bukser- kjoler, you name it, fem og kan tage i brug igen.  Det kalder jeg en sejr.
Dermed ikke sagt at jeg nogen gange syntes at det går for langsomt, især lige nu hvor jeg ikke har kunnet træne i næsten 3 uger på grundet af min dumme ryg. Men i dag mandag, prøver jeg stille og roligt at komme igang igen, det er rigtig svært ikke at kunne træne når man normalt træner 4-5 gange om ugen..


Tosse billeder

Så er træningen. Overstået for i dag, ikke en træning der normalt,  gør at jeg hat hænderne over hoves, men i
Dag føltes det som lidt af en sejr..fik stået på crosstrainer i 20 min og lavet nogle enkelte øvelser for ryggen,og snakket med en Pilates træner  der kunne vise og fortælle mig nogle øvelser jeg skulle lave, og sige om jeg gjorde dem rigtigt..
Super dejligt så nu er der lidt at arbejde med..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar