Forever F.I.T

Forever F.I.T

lørdag den 21. januar 2017

Tiltrængt hviledag.


Træningen er ved at være kørt ind i faste rammer med spinning og løb.

Selvom jeg meget gerne vil hurtig i form og smidt nogle kg. så må jeg også tænke på kroppen og hører efter havd den prøver at fortælle mig.

Et sted jeg kan holde øje med om jeg er ved at dræne mig selv er på mit puls ur , når pulsen ikke kommer op og bentøjet syrer så er det der hvor kroppen viser at den har  behov for en firdag førhen var jeg ikke god nok  til at lytte efter de signaler som kroppen gav og det gav nogen gange bagslag.

Nu i en alder af 53 må og skal jeg lytte til kroppen ellers når jeg ikke langt i træningen, ømme og iretteret akildesener og knæ skal man lytte til hellere holde en fridag og kunne træne dagen efter igen end 4 uger hvor man træner derud af og så kommer skaderne.

Rigtig mange har det med at sige jamen det er ikke ret lang jeg løber og jeg løber ikke ret hurtigt nej men det er nu heller ikke det der er det vigtige det vigtige er at du kommer stille og roligt igang og at du ikke presser kroppen så meget i begyndelsen at du får skader de mest almindelige skader er overanstrengte knæ og akildesener og med disse overbelastninger kan træningen godt stilles i bero i op til flere uger.

 Som begynder er det godt at  starte stille og roligt med feks. 2 min's løb 1 mins gang så kroppen kan følge med i udviklingen. eller måske 1 mins løb 1 mins gang det mærker du ret hurtigt hvad kroppen kan og vil men start nu forsigtigt.

Denne metode burger en gammel  løber som jeg også og kors hvor er det svært ikke at kunne drøne derud af og lige løbe10 km som man gjorde i "gamle dage" men sådan er det nu en gang og så må man jo bare starte som ny begynder.
Jer er nået dertil hvor passene hedder 4 mins løb og 1.30 gang I nøste uge hedder det 4 mins løb 1.15 mins gang. og sættes op til 3.5 km ikke meget længere med Rom blev ikke bygget på 1 dag.


Når knæ og akildesner drille så er det godt at have disse to venner med i taske

De bruges flittigt og ikke kun før og efter træning men også til skulder og nakke ømhed altså jeg burger disse til  mange områder. Som jeg kalder den min tro følge svende.

udover løb sinnes der 2-3 gange om ugen for formen skal finde igen.

Håber i derude også er med på af få en sundere og størkere krop.


Herunder ser du de produkter som jeg burger og tager for at holde min krop F.I.T









Hvis du vil hører om vores F.I.T program så kontakt mig og hvis du bor i nærheden så kunne vi måske opstarte en F.I.T gruppe.

kontakt mig hvis du har spørgsmål om produkter eller F.I.T gruppen