Gå videre til hovedindholdet

Psoriasis og hvad gjorde jeg så



Som skrevet i det sidste oplæg så er jeg en af de mange der har psoriasis og det er en sygdom der kan ligge og ulme i mange år.
Når jeg går tilbage så kan jeg huske at jeg som barn sad og kradsede mig men en stålbørste som man brugte dengang de børster hvor der var hvide dutter på enden af børstene, det var på fødderne den  gang, tor ikke at der blev gjort noget for det forsvandt og der gik rigtig mange år inden næste udbrud kom, har lagt hoved i blød for at komme i tanke om der på det tidspunk var ske noget særligt i familien men det kan jeg ikke husked.
Næste udbrud kom da jeg var i 2o´erne og der blev jeg behandlet med buggi stråler tror jeg fik 10 behandlinger men kan ikke rigtig huske det.
Igen gik sygdomme i hi og jeg havde gudskelov ikke udbrud før i begyndelsen af 2000 deromkring, igen og der blev jeg så henvist til Marselisborg hospital hvor de sendt mig til undersøgelser og teste det dummeste jeg var udsat for var at jeg skulle have lavet en prik test og de spurgte så ind til om der var noget som jeg troede jeg var allergisk over for og jeg sagde ja Kartofler, hvorefter lægen spurgte har du en med,( ihh ja da jeg går rundt med kartofler i tasken,) for vi er løbet tør for prøverne, jaa hvad skulle man svare grrr. Efter testene  fik jeg igen buggi stråler og dertil cremer da jeg havde fået 10 behandlinger spørger lægen for resten har du fået buggi stråler før og jeg svarer ja 10 stk. hvorefter han sige gud så må du ikke få flerer.. igen Whattt.
Nå men rendet til alle de undersøgelser og behandlinger og cremer  og kommer til sidst til en overlæge der skal fortælle hvad de er kommet frem til, han kigger i papirerne  og siger ja der er ikke så meget at sige andet end vi ved ikke hvad det er, men hvis det kan hjælpe så kan jeg sige at hvis det fortsætter sådan så er du uarbejdsdygtig inden for de næste 2 år, wohh så sad man der og hvad skulle jeg sige tak og farvel..

Ja hvad skulle jeg gøre??? må indrømme tårene  flød  jeg ringede til min mand og gik så ned til ham på hans arbejde, syntes faktisk det var en barsk besked ( 35/40 år gammel) og så sådan en besked og så bare farvel ingen videre opfølgning men bare farvel.

Vi tager så på ferie på Mallorca og her bader man jo rigtig meget og jeg ser utrolig bedring i eksemen/psoriasissen glæden var stor og jeg begynder så at bade mine hænder i saltvand da vi kom hjem og det har så hjulpet mig siden..

Nu er vi så i år 2019 og medio 2018 begynder jeg at få de små råde prikker i hænderne igen jeg slår det væk og tænker ikke videre over det før jeg begynder at se de tørre områder de liver til og den kløe og rødme der medfølger og jeg var ikke i tvivl øvøv et nyt udbrud..
Udbrudt bliver værre og værre og det skylden nok en form for psykisk stress tilstand min krop er i da vi på det tidspunkt har fået af vide at min mor er syg og det ikke bliver bedre (demens) jeg må indrømme at det slog bunden ud af mig og det påvirker min hverdag især da vi bor langt fra hinanden København/Skanderborg.

Lige nu ser det meget bedre ud jeg er gået meget ind i hvad jeg spiser og har droppet gluten/sukker/mælkeprodukter og spiser ganske meget grønt og fisk hvis jeg spiser kød er det kylling..
Jeg laver mange smoothie Bowls og alm, smoothies og drikker mange grøntsags juicer-
Jeg tager et tilskud af Magnesium som skal holde min mave i gang og så tager jeg hverdag flydende fiskeolie det er nok det produkt som jeg altid vil tage da det gør en kæmpe forskel på mit psoriasis og det er en meget vigtig byggesten i vores krop.. Da balancen mellem omega 3 og omega6  er alt for stor vi får alt for meget omega 6 og for lidt omega 3.
Du skal vælge en olie med høje indhold af EPA og DHA. og en flydende olie og ikke piller. Hvis du vil vide mere så kom med til en helse/sundheds aften, der fortælles om vigtigheder mellem omga3 og omega 6 og hvis man er interesseret kan man lave en test og se forholdet mellem disse to og hvordan man liger.

Jeg er også blevet meget opmærksom på hvad der er i de forskellig produkter som jeg køber hvilke olier der er brugt.

Jeg har tage den beslutning af jeg vil passerigtig godt på mig selv og sørge for at tagen de produkter som er vigtige for mig og den olie der er en af de renest på marked.

hvis du vil vide hvad der gør en forskels for mig og evt. vil med til en sundheds/helse aften så kontakt mig på 61603523 eller på mail cgk1963@hotmail.co.uk







Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Længe siden sidste opslag

 Kan se på billederne fra sidst at det er meget længe siden jeg har været på. Elsa er næste 2 år nu og vældig fræk 😂 Men vi elsker hende over alt 

Flytter ind på 4718 Plesant ave. Imorgen

Imorgen kl. 10  flytter vi ind i vores for de næste 4 år. bliver spændende og forhåbentlig får vi flytte læsset på tirsdag. Kan godt mærke at det, er stressede at bo i Hotel lejlighed og samtidig være i  karantæne gør at man er lidt mere pinlig end normal. Mine lange gå turer har også været sat lidt på stand by og jeg savner disse turer. Fremover bliver vores turer (Nemo og Mine) gået tidligt om morgenen da temperaturen hurtigt er omk. 30 + så  det er for varmt for ham.. Nu skal vi så til at gå turer ved stranden det bliver dejligt og Nemo kommer helt sikkert til at kunne liden en frisk morgen dukkert. Når jeg har hittet ud af at overfører mine billeder fra mobil til computer så kommer der billeder på :D  

Hvis jeg skal sige det så er det nok den bedst gave til familien.

Helseaften D.3/12 kl 19/20.30 Kom og hør om nok den gave der kan gøre en kæmpe  forskel for hele familien gammel som ung Kom og hør om Omega 3 og hvilken kæmpe forskel dette produkt kan gøre for din krop. Kom og hør hvad det har gjort for os og andre vi kender. Omega 3 er det produkt som vi som ikke spiser den mængde Fisk sundhedsstyrelsen anbefaler kan tage som tilskud. I vores familie spiser vi ikke fisk 3 gange om ugen og det kunne ses i den test man kan få lavet. Vi lå ikke inden for grænsen og det viste sige ved skavanker som vi på daværende tispunkt ikke vidst kunne stamme fra inflammation i kroppe samt et for lavet omega 3 indtag- tal.(inflammation kan se ved at balancen mellem omega3 og omega 6 er for højt. Hvis du er nysgerrig så kom og hør og smag vores produkt. Det er ganske gratis og uforpligtende.  Sted: Gammel Skolevej 63, Vrold Skanderborg